Pescara Calcio
Wie zegt dat het ontwerp van het Pescara-shirt van dit seizoen op een kindertekening lijkt kan geen groter compliment geven. De club organiseerde namelijk in samenwerking met kledingsponsor Errea een ontwerpwedstrijd, waarbij een tekening van de 6-jarige Luigi als winnaar uit de bus kwam. Het shirt werd niet veel later daadwerkelijk gefabriceerd en op de markt gebracht in combinatie met een bijzondere actie: voor ieder verkocht shirt doneerde Errea €5 van de opbrengst naar een goed doel dat zich inzet voor de strijd tegen het coronavirus.
Nigeria
Net zoals de voorgaande jaren wist Nigeria zich dit seizoen te onderscheiden van andere landen door voor een verrassend shirtdesign te kiezen. Het doorgaans groene shirt van het Afrikaanse land is dit jaar ingeruild voor wit shirt dat bedekt is met de print van een Nigeriaanse Agbada, een traditionele mannenjurk. Voor de conservatieve romanticus een hel, voor de fashionliefhebber een lust voor het oog.
Arsenal
Geïnspireerd door de beroemde hal van het Highbury lanceerde Adidas een Arsenal uitshirt met een marmerprint. Het mooie verhaal achter het ontwerp verbloemt de grootschalige kritiek die het kreeg enigszins, want de rode vegen in het witte shirt deden veel Engelsen in eerste instantie voornamelijk denken aan een plaats delict uit een crime-serie.
RB Leipzig
Liefhebbers van hallucinatie kunnen gerust een blik werken op het ontwerp van het derde shirt van RB Leipzig, dat speciaal werd gelanceerd voor de twee Champions League-campagne van de club. De talloze blauwtinten in combinatie met een oranje clublogo en sponsor is om duizelig van te worden, en daar zullen ze het in Oost-Duitsland mee eens zijn. In de groepsfase trad RB Leipzig namelijk in alle zes hun duels aan in het thuistenue.
Liverpool
PSV-supporters zullen ongetwijfeld zijn herinnerd aan hun eigen editie van het dambord-tenue toen Liverpool begin dit seizoen in de ArenA aantrad voor het Champions League-treffen met Ajax. Waar in Eindhoven vol afschuw gereageerd werd op een tenue vol met kleine blokjes, is het shirt in Liverpool een doorslaand succes. Ook hier blijkt een verhaal achter het ontwerp een goede marketingstrategie. De blokjes moeten namelijk een lappendeken voorstellen dat doet denken aan Anfield, waarvan de tribunes voorafgaand aan wedstrijden een lappendeken van spandoeken vormen.