Feyenoord denkt er bijvoorbeeld over na om bij een eventueel nieuw te bouwen stadion de naam hiervan te verkopen. Sportmarketeer Bob van Oosterhout heeft zo zijn twijfels over het nut daarvan. "De sponsoring via een stadionnaam is niet per definitie kansrijk", geeft hij aan in gesprek met het Algemeen Dagblad. "Uiteraard zorgt dit voor flink wat geld in de lade bij de club, maar voordat zo'n naam is ingeburgerd, ben je jaren verder."
Volgens Van Oosterhout kan een stadion een sponsornaam wél dragen als het een niet al te oud stadion is. "Bij oude stadions duurt het imburgeren simpelweg te lang", gaat de marketeer verder, die de Kuip als voorbeeld neemt.
"Stel je bijvoorbeeld de Opel Kuip voor. Daar praat het volk niet over. Maar bouwt met een nieuw stadion, dan zou de Opel Dome wel weer kunnen." Kuip-directeur Jan van Merwijk snapt het punt van Van Oosterhout. "Bij het bestaande stadion zullen we de naam niet veranderen. Bij de bouw van een nieuw stadion was het wel de bedoeling om een sponsor aan de naam te koppelen, al willen we het dan wel in overleg met de supporters doen."
Overigens zijn er ook voorbeelden waarbij sponsoring van de stadionnaam in Nederland wel ingeburgerd zijn. Het beste voorbeeld staat in Eindhoven: het Philips stadion van PSV.