De CEO van Qatar Airways, de huidige shirtsponsor van FC Barcelona, heeft laten weten dat het goed zou kunnen dat Qatar Airways, na een nieuwe deal met de Catalanen, ook de naam van het stadion zal gaan dragen. De naam van het stadion zou dan veranderen in Qatar Airways Camp Nou. Daarmee volgt FC Barcelona dus het voorbeeld van aartsrivaal Real Madrid.
Maar FC Barcelona en Real Madrid zijn zeker niet de enige clubs waar de stadions een foeilelijke sponsornaam opgespeld krijgen. Denk aan de stadions in Engeland. Arsenal verruilde in 2006 het prachtige Highbury voor een nieuw stadion en zou eigenlijk Ashburton Grove gaan heten, vernoemd naar de straat. Maar uiteindelijk werd het omgedoopt in het Emirates Stadium.
Ook Manchester City heeft de naam van het stadion aan een sponsor verbonden. Zo veranderde het City of Manchester Stadium in het Etihad Stadium. Maar niet alleen in Engeland en Spanje gebeurt het, ook in Duitsland. Zo werd bijvoorbeeld, om de schulden af te betalen, het Westfalenstadion van Borussia Dortmund omgeturnd tot Signal Iduna Park en zo zijn er nog zat andere voorbeelden te noemen waar het stadion de naam van een sponsor draagt. In de Nederlandse Jupiler League zijn er bijvoorbeeld al negen stadions met een sponsornaam.
Dat het ook anders kan is te zien in Hamburg. Het stadion van Hamburger SV heeft in de afgelopen jaren een reeks aan namen gekend, AOL Arena, HSH Nordbank Arena en sinds 2010 de Imtech Arena. Maar het stadion van HSV gaat weer terug naar de oude naam en zal weer door het leven gaan als het Volksparkstadion.