De thuis-, uit- en cuptenues werden gepresenteerd tijdens een spectaculaire 20 meter hoge waterprojectie op de Theems, zichtbaar vanaf de North Bank, die de EDF Energy London Eye transformeerde tot het iconische Clock End. Arsenal-trainer Arsène Wenger sprak daar over de individuele 'Future, Forever, Victorious'-inspiraties die de basis vormden voor de tenuedesigns. Deze Stronger Together-samenwerkingsboodschap kwam tot leven door enkele sprankelende acties met spelers uit het eerste elftal van de Gunners.
Arsenal-supporters, die wachtten bij de flagship store van PUMA op Carnaby Street in Londen om het shirt te kopen, waren zeer verrast om te zien dat de tenues in de etalage gepresenteerd werden door Mikel Arteta, Santi Cazorla en Mathieu Flamini. Nadat het doek viel, kwam een grote Arsenal-gevel tevoorschijn en in de winkel konden fans op de foto met de meest recente trofee van Arsenal, de FA Cup.
Elk van de drie tenues heeft een uniek ontwerp, geïnspireerd door de waarden die volgens PUMA ten grondslag liggen aan Arsenal Football Club en de basis vormen van het 'Future, Forever, Victorious'-verhaal.
Het blauwe en limoengroene Future cuptenue zal door Arsenal gedragen worden tijdens uitwedstrijden in de UEFA Champions League™ en de FA Cup. Het symboliseert de drang naar innovatie en vooruitgang waar de club al zijn hele bestaan op bouwt. Zo was Arsenal het eerste team met rugnummers en de eerste club met stadionverlichting zodat er ook 's avonds gespeeld kon worden. Het bevestigt ook de focus op de ontwikkeling van eigen talent waar de club zo bekend om staat.
Het thuistenue blijft trouw aan het traditionele rood en wit, al sinds 1933 de kleuren van Arsenal. Het staat voor Forever, geïnspireerd op de trouwe en loyale fans waar Arsenal al jaren op kan bouwen. Vanaf het allereerste begin vormen Arsenal-supporters het hart van de club, een gevoel dat tot op de dag van vandaag voortleeft nu de aantrekkingskracht van de club alle uithoeken van de wereld bereikt.
Victorious is het thema van het uittenue, ontworpen met het iconische geel en marineblauw, de kleuren die Arsenal droeg tijdens enkele van de beroemdste uitoverwinningen van de Gunners. De spelers en supporters van Arsenal hebben altijd klasse en uitmuntendheid getoond in uitwedstrijden, en de kleuren geel en blauw zijn onlosmakelijk verbonden met enkele van de grootste prestaties van de Gunners, zoals de gewonnen FA Cup-finales van 1971 en 1979, en de titeloverwinning op Anfield in 1989.
Arsenal-ster Mikel Arteta: "De spelers zijn echt onder de indruk van de nieuwe tenues, vooral vanwege de verhalen erachter, iets wat iedereen bij deze club voelt. Arsenal is speciaal, en de ontwikkeling van deze tenues is een fantastische manier om dat te onderstrepen. PUMA heeft uitstekend werk geleverd met het design. Het is een goede start voor dit nieuwe seizoen en we zijn op zoek naar vooruitgang en willen nog meer prijzen binnenslepen voor Arsenal en onze fans."
De replica's van de thuis- en uittenues en de volledige collectie fanwear zijn vanaf nu verkrijgbaar bij verschillende (online) retailers over de hele wereld. Het cuptenue is vanaf 14 augustus online en in de winkel verkrijgbaar.
ELF Voetbal geeft in samenwerking met Puma een nieuw shirt van Arsenal weg. Geef je mening over het nieuwe shirt en zeg waarom juist jij dit shirt wilt winnen?
Goede antwoorden kunnen gemaild naar: winacties@elfvoetbal.nl.