Volgens het Duitse marktonderzoeksbureau Sport + Markt is de club met het Rotterdamse havenbedrijf en Siemens in gesprek om de stadionnaam te 'verkopen', zo meldt Radio Rijnmond. Het bureau deed recent onderzoek naar de haalbaarheid van het nieuwe complex. Daarbij kwam men tot de conclusie dat een externe naamgever op jaarbasis circa twee miljoen euro zou kunnen opleveren. De naam De Kuip zal daardoor zeker niet meer worden gebruikt.
Floris van Dam van Sport + Markt weet tegenover het ANP te melden dat Feyenoord zo'n twee miljoen euro per jaar kan verdienen aan een commerciële stadionnaam. Ook de stadions van bijvoorbeeld FC Twente (Grolsch Veste) en PSV (Philips Stadion) zijn vernoemd naar een sponsor. En in Duitsland heet de thuishaven van Bayern München de Allianz Arena, terwijl Arsenal koos voor het Emirates Stadium.
Het nieuwe stadion van Feyenoord is één van de pronkstukken in het Nederlands-Belgische bid voor het wereldkampioenschap voetbal van 2018. Of de twee landen het toernooi ook daadwerkelijk toegewezen krijgen, bepaalt de FIFA vanmiddag (donderdag, red.).
Het nieuwe stadion van de Rotterdamse voetbalclub moet plaats bieden aan minimaal 68.000 en maximaal 86.000 toeschouwers.