Bij het onderzoek werd voornamelijk gelet op het aantal unieke bezoekers. De nummer 1-plek van United komt niet uit de lucht vallen, omdat de online fanshop aanslaat bij het publiek. Twintig procent van de ruim 452 miljoen bezocht de fanshop. Saillant detail: de nummer vier, Bayern München, heeft bijna 200 miljoen unieke bezoekers minder dan elftallen uit de top-drie.
Opvallend zijn de hoge klasseringen van de Turkse ploegen. Galatasaray kreeg vorig jaar 16,7 miljoen unieke bezoekers en staat daarmee op plaats zes. Fenerbahce neemt de twaalfde stek in beslag met 11,3 miljoen bezoekers weet het Portugese Futebol Finance, die het onderzoek deed. Er staan geen Nederlandse ploegen bij de eerste twintig.
Hieronder volgt de top twintig: (getallen in miljoenen)
1. Manchester United - 452,7
2. Real Madrid - 271,6
3. Arsenal - 205,6
4. Bayern Munchen - 27,8
5. Liverpool FC - 23,7
6. Galatasaray - 16,7
7. Olympique Marseille - 16,1
8. Internazionale - 15,4
9. Glasgow Rangers - 14,5
10. FC Barcelona - 14,3
11. AC Milan - 12,5
12. Fenerbahce - 12,3
13. Chelsea FC - 11,3
14. Aston Villa - 11,1
15. Borussia Dortmund - 6,3
16. Corinthians - 6,1
17. Olympique Lyon - 5,9
18. Paris Saint Germain - 5,7
19. Juventus - 5,5
20. Manchester City - 5,2