De kans lijkt bij voorbaat klein dat er tijdens die ontmoeting al een naam van een potentiele koper ter sprake komt. Zo reageert AZ met verbazing op de vermeende interesse vanuit Rusland - volgens De Telegraaf werd er tijdens de vijfde editie van de Miljonair Fair Moskou in de wandelgangen druk geboden op AZ - en noemt Gerbrands het bedrag van 35 miljoen euro, dat de club zou moeten kosten, uit de lucht gegrepen.
Maar hoeveel de verkoop van AZ oplevert, is volgens Gerbrands op dit moment niet van belang. "Wat het oplevert gaat naar de boedel", reageert hij in het AD. Eventuele gesprekken met kopers lopen daarom in eerste instantie niet via AZ maar via de curator.
Wel is belangrijk dat er op korte termijn een nieuwe shirtsponsor wordt gevonden. De wedstrijden tegen Arsenal en Ajax werd met een blanco shirt gespeeld. De directie van AZ bevestigt dat het aanbiedingen heeft voor sponsoring per wedstrijd, maand en seizoen. Zelfs voor de periode na dit seizoen zijn al gegadigden.
Romke Kooyenga is één van de namen die rondzingt in Alkmaar. AZ ontkende onlangs echter dat de Friese multimiljonair, eigenaar van de Kooyenga Groep, contact heeft gehad met de club. De zakenman zou de nieuwe shirtsponsor willen worden van de Alkmaarders en de ploeg voor 10.000 euro per duel willen ondersteunen.
In elk geval maakt de KNVB zich geen zorgen over zowel de financiële als sportieve toekomst van de regerend landskampioen. Mede door een prima huishoudboekje op de transfermarkt (over de afgelopen vier jaar zit AZ in de plus), is de club in tegenstelling tot DSB Bank kerngezond. Het is daarom niet uitgesloten dat de aandelen van AZ straks bij de club zelf terecht komen en in een stichting worden ondergebracht. Verschillende partijen kunnen daarna een aandeel nemen in een investeringsmaatschappij van AZ.