Feyenoord
De afgelopen vijf jaar prijkte bij Feyenoord EuroParcs op de borst. Zo werd het onder andere kampioen en won het dit seizoen de beker met de vakantieparken op het shirt. Deze samenwerking komt nu ten einde. Het bedrijf blijft wel aan de club verbonden, maar niet langer meer als hoofdsponsor.
De nieuwe sponsor van Feyenoord is de MediaMarkt. De twee partijen hebben een overeenkomst getekend tot 2027. Ook het vrouwenteam en de jeugdelftallen zullen met de elektronicagigant op de borst gaan spelen. Feyenoord is in elk geval erg enthousiast. “Het is één van de beste sponsorcontracten die we als club ooit hebben afgesloten”, aldus Ruud van der Knaap de CCO. van de club.
Men heeft niet bekendgemaakt hoeveel geld gemoeid is bij de deal. Naar verluid zou het gaan over een kleine 20 miljoen. Per jaar zal dat dus neerkomen op zo’n 6,5 miljoen. Hiermee krijgt Feyenoord een miljoen meer dan het kreeg van EuroParcs. De scheidend partner maakte jaarlijks, inclusief bonussen, 5,5 miljoen over.
Heerenveen
Na vier jaar staat komend seizoen niet langer Ausnutria op het shirt van SC Heerenveen. Het zuivelconcern heeft bij de club aangegeven dat het door marktomstandigheden niet langer meer baat ziet bij de samenwerking.
In tegenstelling tot Feyenoord, is in Friesland nog geen nieuwe hoofdsponsor gevonden. Al sinds januari is de zoektocht naar een nieuwe partner bezig, maar tot dusver zonder succes. Heerenveen zal haast hebben bij het vinden van zo’n nieuwe partner, want anders valt een inkomstenbron weg die jaarlijks goed is voor zo’n 650 duizend euro.
PSV
In Eindhoven gaat PSV komend seizoen niet met een nieuwe hoofdsponsor spelen. Op de borst blijft, net als afgelopen seizoen, Brainport Eindhoven staan, een samenwerkingsverband van verschillende lokale bedrijven. Wel hebben de Eindhovenaren een extra sponsor op het shirt toegevoegd.
Op de mouw van het shirt zal komend seizoen 50+ Mobiel staan. 50+ Mobiel is een Eindhovense telecomaanbieder. Met de deal zou een bedrag van een klein miljoen gemoeid zijn, waardoor de waarde van het PSV-shirt stijgt naar twaalf miljoen. Nieuw is deze vorm van sponsoring niet voor de landskampioen, op de andere mouw staat namelijk al TOTO.