Het afgelopen seizoen is het nieuwe sponsormodel van de Eredivisie met enthousiasme ontvangen door het vaderlandse bedrijfsleven. Naast het collectief portretrecht van alle Eredivisiespelers is er voor elke Partner een passend programma opgenomen in de overeenkomst. Chris Woerts vertelt in het officiële persbericht: ,,Het is sneller gegaan dan gedacht. Mede door de medewerking van alle 18 clubs in de Eredivisie zijn we in staat geweest een nieuw, onderscheidend sponsormodel in de markt te zetten. De reacties waren positief en in een tijd dat het economisch wat minder gaat met ons land, zijn we toch blij dat we alle posities hebben kunnen invullen. Het zijn allemaal mooie sterke merken, daar zijn we echt heel blij mee.''
Naast de introductie van de nieuwe Official Partners had ECV nog een primeur. Met ingang van komend seizoen spelen de Eredivisieclubs met een mouwbadge op het shirt. In navolging van andere grote Europese competities vergroot ook de Eredivisie hiermee de uitstraling van haar competitie. Naast het Eredivisielogo prijken de namen van zes goede doelen van de Sponsor Loterij op de badge.
Tijdens een feestelijke bijeenkomst met de verschillende partners van de Eredivisie in Stadion Galgenwaard werd de eerste mouwbadge uitgereikt door Luc Heijtel, directeur van de Sponsor Loterij, aan vier Eredivisiespelers (zie foto; vlnr Sjaak Polak (ADO Den Haag), Kurt Elshot (NAC Breda), Gill Swerts (Vitesse), René Ponk (Sparta)). Verder zijn Stichting Meer dan Voetbal, Nationaal Jeugd Fonds Jantje Beton, KWF Kankerbestrijding, Nationaal Fonds Kinderhulp, Nederlandse Hartstichting en Johan Cruyff Foundation elk verbonden aan drie Eredivisieclubs.
De Eredivisie voert nog gesprekken met een bedrijf dat zich eveneens aan de Eredivisie wil verbinden. Het is de verwachting dat die gesprekken binnen afzienbare tijd positief worden afgerond.